Nageltips

Jag kommer ihåg att jag fick en kommentar för ett tag sen att det va någon som undrade hur jag höll mina naglar fina även fast jag va i stallet. För sanningen är ju att våra naglar utsetts för smuts och skit hela tiden och de går av väldigt lätt när vi pysslar i stallet. Men det finns några tips som jag tänkte dela med mig av. Jag har inte provat alla själv än men det är bra tips som fungerar. 

Mina naglar är super korta och flikar sig hela tiden och går av. Speciellt nu efter att jag hade gelenaglar. De har blivit super sköra och det är lite tråkigt. Men jag försöker bygga upp som så de blir starkare och längre. Jag älskar långa fina naglar och kände mig så fräsh när jag hade gelenaglar. Så mitt mål är att få lika fina naglar själv... Haha

Sen tror jag det krävs lite av oss stalltjejer att vi oxå är lite mer försiktiga i stallet när vi gör sysslor om vi verkligen vill hålla våra naglar super fina. För om vi inte tänker på det så spelar det ingen roll om vi har alla dessa knep, de kommer gå sönder och få skit under sig i alla fall. SÅ ett tips innan jag redan gett er tipsen: Va mer försiktig i stallet!



Massera.

Massera dina naglar så ofta du kan! Det stimulerar blodflödet i nagelbädden och gör att naglarna växer snabbare.

Olja 
Olja är dina torra naglars bästa vän! Har du ingen nagelolja hemma, prova istället att doppa fingrarna i en skål med varm olivolja. Jag kan själv tipsa om Myrrolja som finns och köpa på bl a Kicks!

Få nagellacket att torka snabbare.
Prova att stoppa dina naglar i kallt vatten när du precis är lagt på nagellack, det hjälper lacket att torka fortare.

Inga mer gula naglar.
Koka upp vatten och salt och låt svalna ett par minuter. Stoppa ner fingrarna i vattenbadet och låt ligga i 20 minuter. Upprepa så ofta som möjligt. På lite sikt vitnar dina naglar.

Fila naglarna regelbundet.
Det håller dem i form och får dem att se snygga ut. När du filar naglarna försvinner också smuts och andra skadliga partiklar tillsammans med döda hudceller bort. När dina gamla hudceller är borta ersätts dem med ny fin hud som får dina naglar att se ännu bättre ut.

Undvik aceton.
Ja, du hörde rätt. Aceton är som gift för dina naglar. Det torkar upp naglarna men tar också bort naglarnas naturliga lyster. När dina naglar förlorat sin lyster kan inte ens den bästa nagellack rädda dem.

Smörj in naglarna.
Det bästa sättet att ta hand om naglarna är att hålla dem insmorda. Det finns ingen särskild regel för vilken fuktighetskräm du använder men använd en av bra kvalitet. Du kan använda samma kräm som du använder till händerna.

Ät bra.
Allt som vi skrivit här är bra metoder för att ta hand om dina naglar men det är lika viktigt vad du äter. Fullkorn, färska grönsaker och frukt, proteinrik seafood och fibrer gör stor skillnad. Att dricka mycket vatten ger också naglarna mer lyster och spänst till dina naglar.

Är du nagelbitare?
SLUTA! Ett tips jag har mot det kanske kan vara att måla naglarna hela tiden, alltid ha ett nagelack på, för då skulle i alla fall jag inte vilja förstöra nagelacket? Annars, sluta bara, tvinga dig själv, gör en deal med dig själv.. om du klarar en vecka utan att bita på naglarna så får du köpa ett par nya skor. Och sen förlänger du tiden och tillslut kommer du sluta... Om du bestämmer dig!

Bästa nagelack-märket
Här se ni vilket nagelack som är bäst. Och jag har av egna erfarenheter provat Isadora och det torkar jättefort och man behöver oftast bara dra ett lager. Super bra!


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: