Dagens Ridpass!

Red lite dressyr idag och tränade lite inför i helgen. Har tävling i Eskilstuna nu på söndag tror jag det är, och jag har knappt ridit ordentligt de senaste dagarna... Men hon kändes verkligen super fin idag! Tänkte skriva ett lite mer utförligt inlägg med hur jag la upp mitt ridpass idag också.



Framridning:
Skrittade fram i ca 5-10 minuter innan jag korta tyglarna och jobbade henne lite i skritten. Börjar alltid med att kolla av så hon lyssnar på mig och tar halvhalterna. Joggar fram i några minuter i en lugnt trav i lite lägre form och kollar av så att hon lyssnar båda frammåt och tillbaka. Så red mycket tempoväxlingar och använde mig bara utav min lättridning för att växla tempo.
Galopperade bara lite kort och gjorde också här mycket övergångar och tempoväxlingar så hon var ordentligt med.


Träningen:
Vet inte riktigt vad jag ska kalla den här delen av ridpasset haha! Iaf när hon var ordentligt uppvärmd började jag jobba lite med enka byten och övergångar från galopp till skritt osv och hon var lite stark där men samtidigt fin. Galopp-skritt övergångar brukar jag börja med ibland för hon blir välldigt "vaken" och uppmärksam efter det om ni förstår vad jag menar haha. Efter det jobbade jag med lite skolor och växlade lite mellan öppnor, slutor och några skänkelvikningar på flera olika linjer och hon var super fin! :D

Avslutning:
Avslutade med att trava henne några minuter i låg form och red mycket volter och vändningar för att känna att hon verkligen var helt med mig och hon var super fin verkligen!


Det här blev ett lite längre utförligare inlägg om dagens ridpass, vet inte om ni tyckte det är bättre så här eller om det kanske inte spelar nån roll. Jag skriver mest de här inläggen för mig själv så jag ska kunna gå tillbaka och se hur hon varit olika dagar osv :)




Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: