Jag vill oxå..

... ha ett egent klädmärke. 
... ha en stor blogg.
... tjäna as mycket pengar.

Men sanningen är ju faktiskt att det inte riktigt är så enkelt. Jag är en typisk sån tjej som ALLTID vill ha det jag inte har. Jag är aldrig nöjd. Direkt jag når ett mål, kanske ett mål jag kämpat för i evigheter, så betyder inte det något för mig längre för sen måste jag nå nya mål. Större mål. Bättre mål. T ex. om jag har som mål att få 50 följare på bloggen, när jag nått det så sätter jag direkt upp ett nytt mål att jag ska ha 100 följare. Har jag köpt en as dyr ny jacka, direkt jag får den så är den inte lika fin längre för att den är MIN, jag har fått den nu så nu är den inte lika spännande. Då vill jag ha en ny jacka igen. Okej en jacka kanske inte är värsta grejen, men det är symbol. Ni fattar?! Jag är alltid ute efter saker jag inte har, direkt jag har dom är dom inte spännande längre. Eller SÅKLART jag bryr mig om min mål, men jag nöjer mig inte med det. Jag måste ha mer!! Jag är driven och ambitiös. Dock finns den en 10% del av mig som är lite lat och ibland prioriterar jag fel saker. Men jag är fortfarande så sjukt driven. Så länge det är spännande och ger mig mer tillbaka så tycker jag ALLTID att hard work fungerar!

Och det här inlägget slutade på ett helt annat sätt än jag trodde. Jag hade nyss nationella prov i svenska. Läsförståelse, någon mer som hade det? 1an på gymnasiet? Och det stod om oss 90-talister; att vi lever i ett förväntningssamhälle, vi tycker filmtrailern är bättre än själva filmen för vi ser redan fram emot nästa film. Och eftersom vårt samhälle har utvecklats så mycket så har traditioner ändrat. Förut var ens öde nästan klart redan när du föddes, var man kvinna skulle man ta hand om hushållet, var man en man skulle man arbeta. Idag vet man inte vart framtiden har att erbjuda. Varje dag är som att kliva ut i ett stort svart hål. Framtiden kan vara vad som helst. Och det är det som gör att vår generation drömmer så mycket och har så mycket förväntningar på livet, för vi vet inte vad som händer härnäst! Och jag tror att det är därför är vi väldigt drivna, just för att det kan hända vad som helst och vi vill att det bästa möjliga ska hända oss!


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Postat av: Lina Green♡

Kan du fixa inläggen större på bloggen (vågar inte ändra själv..tihi)

2013-04-25 @ 07:40:14
URL: http://linaoshandy.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: