Utvärdering

Alla ni som hatar sånt här, hejdå! ;-)

Jag som sagt så red jag ju Celine på lektion idag. Och på sistone så har hon börja kicka, segra sig och tvärstanna och vägra galoppera. Helt cp! ;-) Så idag så vart det så igen. Traven funkar. Sen när jag skulle galoppera så tvärstanna hon och stod bara på stället och körde rodeo så länge jag tröck till med skänkeln. Men jag sket i det och så fick hon springa och kicka och ha huvudet rakt upp i skyn (hon är smart ponny jäkeln) för då gav hon sig och så fick hon springa in i galopp och då, vart hon super fin och galoppera i rund fin form. Bara från ingenstans. Hon jäklas bara tror jag. För hon har alltid haft höger bak som hennes svaga grej. Och nu när hon har blivit lite omusklad så tycker hon det är skit jobbigt + att hon är en riktig märr och är riktigt smart så kan verkligen jävlas på riktigt. Det är typ därför hon gör sådär, för att komma undan.

Sen när jag väl fått in höger bak så gick hon som en klocka. Super fin form och allt. Sen börja hon frusta jättemycket oxå. Ett tecken på att det var jobbigt för henne. 

Celine är så sjukt bra på det viset att hon visar DIREKT, TYDLIGT alla hennes känslor. Är det jobbigt frustar hon, är det fel blir hon sur osv.. Det uppskattar jag faktiskt med ston för då vet man om något är bra eller inte bra, om de mår bra eller mår dåligt!

Nu ska jag snart sova för imorgon ska jag upp tidigt/som vanligt 6.20 ;-) Jippi!


Busfröken!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Postat av: Amanda

Då påminner hon lite om min häst Tequila. Visar lätt vad hon känner och tycker. Fast hon är verkligen jätte jobbig att rida ;)

2013-04-16 @ 22:57:23
URL: http://baraamandas.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: