frågor jag ofta fått på sista tiden

Ska du tävla något iår?

Nej, bara klubbtävlingar. När det gäller Simba vill jag bara lära känna han så bra jag kan, har all tid i världen att tävla om jag vill de. Iår har jag bara tänkt att jag ska hoppa långt, lära mig rida han så bra som möjligt i dressyren och träna massor. Jag är för lat för att åka ut och tävla också, då måste jag hyra transport, lösa licens osv haha.. Gör det nästa år ;) Det längsta jag skulle kunna tänka mig att åka är till Baståsen och rida deras klubbmästerskap eftersom de är sista året jag kan vara med. Men nästa år ska jag lösa riktig licens och komma ut på riktiga tävlingar.

Jag ska kanske tävla en ponny i dressyr i höst. Men om det blir av ska jag försöka starta den på KM också, det blir så mycket billigare än att åka ut på nån lokal när jag lika gärna kan starta klubb haha. Så snål. Det skulle faktiskt vara riktigt kul så jag hoppas verkligen de blir av. 

Ska du byta klubb?

Jag har faktiskt bytt klubb redan. Nästa år kommer jag för första gången lösa licens för en annan klubb än Baståsen. Riktigt kul och jag trivs redan jätte bra!

Vad är för häst du rider? 

En liten storhäst som heter Simba. Connemara född *03 



vendelanamn_512b50969606ee01f8d19644-1

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Postat av: Vicki Jacobson

Jättefin häst, men det ser ut som att han inte vill slappna av riktigt ordentligt, några småtips bara (Svårt att ge tips baserat på en video men det kan inte skada), Du vågar "luta" dig lite mer bakåt och slappna av lite mer med livet :) Ser lite stelt ut i ryggen när du rider och det kan vara därför hästen blir lite stelare också! Känns som att du kniper och nästa halvstår lite i sadeln, men det kan va jag som ser fel också :) Nästa tips är att inte rida så brett med händerna, du har dom lite för brett för att ha dom så högt, handen kan man bredda när man rider lågt med låg hand, men ta gärna ihop den mer när den höjs :) Glöm inte heller att rida på yttertygeln och sändigt ha stöd men också att ge eftergift och se till så att han sänker sig ordentligt! :) Som sagt, bara några små tips, ingen kritik eller så!

Svar: Ja jag är as spänd i både axlar och nacka, sen tar han ministeg så det är blir supersvårt att sitta ned. Får inte alls han att trampa på som jag vill, än. Jag har breda händer när jag rider han, dom kommer väl mer ihop desto längre jag har han :)
ZMURFS

2013-08-18 @ 20:45:17
URL: http://hernerdness.blogg.se/
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: