Hagkompis

Idag så fick Celine en hagkompis! :-)
Det var längesen hon hade en kompis i hagen. Förut så var hon lite elak mot andra hästar i hagen så hon fick gå själv. Sen har hon haft en hagkompis efter det och det gick jättebra. Idag släppte dom ihop Celine med Dream som har kommit tillbaka till Ringströms. Och det gick jättebra det oxå! Löjligt bra och väldigt tråkigt att titta på ;-)

Åsikt om hagkompis eller inte.
Jag tycker det inte spelar någon roll om hästen går ensam eller inte. Så länge hästen inte är orolig eller olycklig och att den har hästkompisar nära och runt omkring sig. Men självklart är det roligare om de har kompisar. Och funkar det att hästar går tillsammans så ska dom gå tillsammans. Något jag tycker är skit fjantigt är när man låter hästar gå ensamma i minihagar. Speciellt om anledningen är för att de inte får bli skadade. Bullshit!

 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Postat av: Sabina

Min ponny Capella gillar mer att ha någon att gå med i hagen men hon har inga problem med att gå helt själv heller i hagen. Hon är så lugn i sig själv så hon bryr sig inte så mycket. Men jag känner att hon iaf ska ha en kompis i hagen t.ex. att busa med, klia på varandra osv.

Är en annan sak om hästen inte kan gå tillsammans med andra om den är väldigt dum mot andra men då tycker jag att den ska gå i en lagom stor hage bredvid andra hästar så den ser andra. Men är hästarna snälla och inte gör något så tycker jag dom ska få gå ihop.

Dom i vårat stall går alltid tillsammans (alla 4) Men den senaste tiden så har vi delat upp dom så att dom stora hästarna går tillsammans i en egen hage och ponnyerna går i en egen då vår minsta ponny är fånghäst. Så då går min ponny med henne under hösten/våren/vintern. Sen under sommaren går min i gräshagar nära den lilla :)

2013-08-14 @ 07:29:52
URL: http://smebacksflikka.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: