Hoppträningen igår

Det var första gången jag red för en annan tränare på över två år, super kul. Det var även första gången jag hoppade Simba ordentligt. 

Det gick jätte bra! Men jag måste lära mig att inte ta för mycket i hästarna, oavsett vem jag hoppar. Det felet gör jag alltid när jag börjar hoppa nya hästar, plockar i dom hela tiden. Backade han för mycket i början, men efter en stund när jag började lära mig hans galopp mer blev de mycket bättre språng. Jag måste verkligen börja jobba på mina magmuskler också. Han blir stark! Det syns inte lika mycket som det känns. Måste tänka på att sänka handen och försöka få tillbaka han med sätet. Lättare sagt än gjort haha..

Sandra var jätte kul och bra att träna för, längtar tils jag ska göra det igen :D Vi värmde upp med att hoppa över bom - mini hinder - bom, gick vidare på lite linjer och en "fejk pullmangrav" innan vi hoppade bana. Simba skötte sig utmärkt och gjorde allting super bra när jag inte klantade mig. Här har ni en film.



Höj kvalitén på den lilla "snurran" i höger hörn längst ner så blir de bättre.


vendelanamn_512b50969606ee01f8d19644-1

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: