Pepptalk

Sen när vart världen så ytlig? Och så brutalt 
Alla ska se ut såhär, träna såhär, göra såhär.. Följ den här dieten. Träna såhär och din rumpa kommer bli så snygg. Få bikini kroppen på bara 30 dagar!! Köp dom här träningskorna så bränner du 30% mer kalorier. Ät inga kolhydrater. Räkna kalorierna du äter och förbränner, du kommer inte alls bli besatt. Bli bodybuilder för fan! As bra tjejer!

Jag har varit där. Jag har blivit lockad. Jag har hatat min kropp. Men let's face the facts, all träning och kroppsideal, det är lättre sagt än gjort. Jag tänkte bara berätta hur jag ser på saken. Och hoppas jag kan ge några av er en liten tankeställare. Jag är ingen expert, men jag är en tonåring som har gått igenom detta men som har tröttnat totalt på denna hysteri - vem mår bra av den? Självklart det finns säkert några som inte alls förstårt vad jag pratar om. Men jag tror jag vet hur många tjejer tränker. 

Denna träningshysteri är egentligen bara sjuk. Varför är det så viktigt att vara smal och vältränad? 
Jag tycker man får träna hur mycket man vill så länge man inte gör det för att imponera på andra. Träning och hälsa är till för dig och för att du ska må bra. Och blir du gladare av att träna så tycker jag att du ska träna hur mycket du vill. Gör det för dig själv och bara dig själv! 

Tyvärr har träning blivit något annat för många. Många har blivit besatta. Och oftast för att få resultat som imponerar på andra och för att lägga upp en bild på instagram ;-) Själv så har jag planer på att börja gå långa promenader när jag är klar med rehab. Komma ut mer, gå PWs och ta joggingturer. Dels för att jag mår så sjukt mycket bättre när jag får röra på mig och för att jag blir stolt över mig själv efter ett träningspass, jag blir gladare allmänt. Och det är det som träning ska gå ut på, tycker jag. Förut handlade varje träningspass om att ta i mer för varje gång, springa längre och snabbare, även om jag höll på att dö och att bränna många kalorier. Skit i det! Träna för att det är nyttigt för kroppen, träna lagom, träna för att du vill. Om du inte vill, gör inte det.

Jag tycker och vill förmedla att; så länge du trivs i din kropp, så behöver ingenting ändras. Träna för du blir glad av det. Träna för din egen skull. Då kan ingen trycka ner dig. Då är du stark!
 
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: