svar på frågestunden del 1 - Vendela

Vilka klasser kommer du börja tävla med Simba? 

Svar - Det kommer dröja länge innan jag tänker starta min första lokala på Simba. Absolut inte fören nästa år, vill lära känna han bra i lugn takt och så är jag för snål för att lösa licens. Sen blir det väl lågt och lätt, jag har all tid i världen på mig med han. Jag skulle vilja rida div 3 allsvenskan på han, men vi får se hur det blir. 


Ska du tävla hoppning eller dressyr då, eller något nytt? 

Svar - Hoppa och rida dressyr kommer jag göra båda delarna förhoppningsvis. Sen skulle jag vilja starta någon Fälttävlan, men det kommer också dröja länge och de blir så stort för storhäst haha.. Det finns ju "startfälttävlan" som är lagom att åka på för att testa. Det skulle han nog tycka att var super kul!

Hur hittade du Simba? 

Svar - Jag fick en förfrågan av hans ägare om jag ville komma och testa honom :D

Vad var det som fick dig att börja rida just honom? 

Svar - Som det står i frågan över fick jag ju en förfrågan om jag ville testa honom, annars hade jag förmodligen aldrig ens vetat att han existera haha. Jag provred han, då var han mest bara stark och jag kunde inte rida han speciellt bra. Men det gick väl skapligt, han var super kul att rida bara att jag inte kunde göra det speciellt bra då. Jag hade nästan bestämt mig innan att hur de än går tar jag honom, då skulle jag få byta klubb, träffa nytt folk och få rida igen. Hans ägare var jätte trevlig och super snäll så de kändes jätte bra verkligen. Jag är så glad att jag fick chansen att prova han och att jag fått börja rida han ♥

 

Era naturliga hårfärger? 

Svar - Jag är blond men jag var as korkad och färgade mitt hår brunt när jag gick i sjuan, så nu slingar jag de blondare en gång i halvåret. Men det ser jätte narturligt ut som tur är.

Hur lärde ni känna varandra? 

Svar - Det var genom hästarna, vi tävlade ofta på samma tävlingar för någa år sedan. Sen vart väl att man började sms:a och träffas mer och mer. Ni vet skriva till varandra på bdb med tiotusen <3 haha.. Jag började vara med Sanna ganska mycket 2010, då kände jag inte Patricia speciellt bra. Men vi åkte alla tre på läger den sommaren tillsammans med några andra kompisar och då lärde vi känna varandra mera. 

Vem är längst/kortast av er? 

Svar - Patricia är kortast av oss, jag och Sanna är nog ganska jämnlånga. Det kanske skiljer någon centimeter mellan oss. Vi är ganska korta alla tre.


Hur skulle ni beskriva varandra? 

Sånt här är jätte svårt, men jag ska försöka! ;)

Patricia är jätte duktig på allt hon gör, ansvarsfull och verkligen världens snällaste + hon har jämt skit snygga kläder!

Sanna är knäpp.  Helt galen, ingen som inte känner henne riktigt bra förstår vad jag menar. 

hahhahah alltså jag kan inte beskriva folk.. Men båda två är världsbäst och jag älskar dom massor.

 

vendelanamn_512b50969606ee01f8d19644-1


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: