svar på frågestunden del 2 - Vendela

Vilken ridklubb rider du för nu? 

Svar - När jag började rida Simba bytte jag klubb till Surahammars RF, kommer även lösa licens för dom vid årsskiftet. Trivs super bra verkligen, jätte bra klubb med roliga människor.

Om du inte fick hålla på med ridningen, vad skulle du hålla på med då? 

Svar - Jag skulle vilja åka snowboard, wakeboard eller slalom. Jag kan åka slalom skapligt och det är super kul. Jag och mina kompisar prövade att åka wakeboard en gång och det är det roligaste jag gjort i mitt liv. Seriöst, jag skulle lätt kunna byta ut hästarna mot de haha..


Hur skulle du beskriva dig själv som person? 

Svar - Galen, pålitlig, bäst, elak, impulsiv, envis.

Kunde inte göra det själv så Amanda och Sanna fick beskriva mig..

Favoritplagg? 

Svar - Helt klart min Kenza skinnjacka, den är så snygg och passar till det mesta! Jag älskar också min Kingsland dunjacka. Dom jackorna är mina älsklingar.

Vad tycker du är roligast, dressyr eller hoppning?

Svar - Men komigeeen.. FÄLTTÄVLAN!!!! :D

Om du skulle få en egen häst/ponny vilken skulle du vilja ha? 

Svar - Jag vill inte ha en egen ponny eller häst alls, trivs bra som det är nu och har aldrig velat haft en helt egen häst. Men om jag hade haft pengar, tid och möjligheter så skulle jag nog vilja köpa Hazy och ha henne hos mig tills hon går bort. 


Vilken Linje går du? 

Svar - Jag går en linje som heter Estet Media. Gick först samhäll media på en annan skola, men bytte i vintras både skola och linje. Både Carlforska och samhäll var bara värdelöst skit..

Bästa med din skola? 

Svar - Min skola är väldigt unik. Det är en väldigt liten skola, lärarna är väldigt personliga och engagerade i eleverna, vi jobbar på ett speciellt sätt. Alla får va den dom är. Jag trivs verkligen, det är kul att gå till skolan och det är inte många som tycker det.

"På Kopparlundsgymnasiet bemöter alla varandra med respekt som ger den trygghet som är så viktig för ett bra studieresultat. Vi är en liten skola med 180 elever där alla känner alla. Vi har öppna dörrar mellan elever i alla klasser och alla som jobbar på skolan. På så sätt skapar vi den härliga samhörighetskänsla som vi kallar KG-andan. Den är grunden i vårt arbetssätt som bygger på gemenskap och samarbete."

"På Kopparlundsgymnasiet jobbar vi med verkligheten inpå oss. I våra skarpa projekt jobbar vi på riktigt. Andra har nytta av våra resultat, även utanför skolan, som miljö-granskning av företag, utvecklingsarbete i andra länder, radioprogram och kulturföreställningar. För att få sammanhang är det naturligt att vi jobbar med flera ämnen samtidigt i projekt. En del av lärandet utgörs också av föreläsningar och seminarier, precis som på högskola och universitet."


Här kan ni läsa mer om KGY.

Hur länge ska du rida Simba ? 

Svar - Jag kommer rida Simba tills då jag flyttar utomlands, om allt blir jag jag tänkt mig. Det vill säga minst två år till, det är ju två år kvar tills jag har tagit studenten. ;)

Vilka ridskolor har du ridit på? 

Svar - Jag har för der mesta ridit på Baståsens RK. Men när jag var mindre red jag även på Hallsta RK och en ridskola i Västerås.

Bästa med Patricia och Sanna? 

Svar - Att dom är precis som just dom är ♥


vendelanamn_512b50969606ee01f8d19644-1

 


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Postat av: Lisa Fager

DU SKA TÄVLA FÖR VÄNSTA!!

Svar: nejduuu :*:*:*:*
ZMURFS

2013-08-29 @ 17:46:33
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: