Feedback

Feedback är något vi prata om i skolan. Att kunna ge och ta emot kompimanger men oxå kritik. Det är viktigt för att kunna utveckas och oxå för att inte skapa avundsjuka, det är i alla fall en teori jag har. 

Det är viktigt att jag t ex. ska kunna gå fram till Sanna och säga, Hillary ser super fin ut idag men prova att göra så här så kanske det kan bli ännu bättre. Det är viktigt att hjälpa varandra men då är det viktigt att man framför det på rätt sätt. Inte så det misstolkas. 

Något man kan använda den här lathuden:
1. Först berättar du vad hen gör bra.
2. Sen berättar du vad hen kan fortsätta göra bra.
3. Sen kan du berätta vad hen kan förbättra eller tänka på.

Min teori är att man skapar bättre sammanhållnig mellan varandra om man kan hjälpa varandra och vara ärliga. I stället för att gå och säga bakom ryggen "åh hon bara drar hästen i munnen" och bla bla bla. Säg det till personen. För hennes ridning påverkar bara inte henne själv utan hästen och om någon drar hästen i munnen så är det verkligen inte bra för hästen. 

Så kan vi lova varandra att hjälpa varandra att bli bättre. Man behöver inte ge feedback hela tiden för det ÄR jobbigt att ta emot feedback från andra utom sin tränare. Så fråga gärna innan oxå, är det okej om jag ger dig ett litet tips? Sen kör du den här ↑ lathuden och säga i den ordningen. 


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: