Hjälp med skolor

Har ni några tips på hur man lär en häst bäst (från grunden) att göra öppnor och slutor? 
Mackan är inte så skolad och kan knappt skänkelvikningar ordentligt. Flytta för högerhjälp är i princip omöjligt, dels för att han inte riktigt fattar och dels för att han inte orkar (antagligen hans svaga sida). Men har ni några tips på hur man lär en oskolad häst bäst? 

Jag vet hur en öppna och sluta ska vara, absolut, och jag vet att det är ganska svårt att få dom perfekta, väldigt svårt. Men jag vill ha tips på hur man börjar och utvecklar skolor för en oskolad häst!?


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Postat av: Maria

När jag skulle lära min ponny det så hade jag en dressyrtränare som sa att jag skulle leda in framdelen och försöka att få rumpan på samma spår, alltså stödja honom med yttre skänkeln

2013-03-30 @ 21:03:41
URL: http://horsegames.blogg.se
Postat av: jane <33

jag heter jane inte maria

2013-03-30 @ 21:04:14
URL: http://horsegames.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: