Mina tre år tillsammans med Celine

Ja nu har jag äntligen fått upp mitt "hemliga" projekt på Youtube. Ja det är alltså en film från allra första proridningen till idag och vår senaste tävling. Visade den för Vendela på tåget igår och hon sa "börjar du inte grina?" Svaret på den frågan är att, jo jag skulle kunna gråta vilken sekund som helst men jag är mer stolt. Jag ler. Jag kan verkligen kolla på den här filmen och vara så sjukt stolt över oss. Vilken resa. 

Jag läste ett inlägg skrivet av Kristina Warg för ett tag sen om att man har olika relationer till sin häst i äldre dar än vad man hade med sin första ponny. Otroligt bra skrivet, och det ligger ju sanning i det hon skriver. Men jag måste bryta reglerna och säga att det kan utvecklas. När jag fick Celine så hade jag en sån här "första ögonkastet kärlek" till Celine. Hon var min första ponny och hur dåligt det än gick så älskade jag henne lika mycket än då. Idag har vi byggt upp ett förtroende mellan oss, vi ställer upp för varandra, vi jobbar mot samma mål och vi har en helt annan relation om man jämför från det första året mot idag. Så det går att utveckla sin relation till sin häst också. Det har vi verkligen gjort.

Celine kom till oss som en rädd och osäker ponny men som var otroligt välriden men dock osäker i allt omkring sig men också i sig själv. Vi har byggt upp något alldeles för fint för att kunna sätta ord på det. Men idag stor hon lugn på en filbunke, nöjd med livet och otroligt trygg. En sak som man bara märkt skillnad på nu på sista tiden, över sommaren är att hon har för första gången fått en liten sommarmage, trivselfläckar över hela sig men oxå att ridningen har gått så sjukt fort framåt nu och vi bara fortsätter att klättra uppåt varje ridpass. Celine har verkligen börjat slappnat av och det får mig att bli glad, jag känner att jag har lyckats. 

Nu ska jag inte babbla mer. Här har ni filmen och jag ursäktar för den dåliga kvalitén på alla filmer utom dom jag filmar med min mobil för min filmkameras format fungerade inte till min mac så jag var tvungen att konvertera den. 


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Postat av: Amanda

Åh vilken fin film ! Blir ju tårögd och börjar gråta. Så himla fin :') Ni två ihop är ett team som är oslagbara. Ni är som gjorda för varandra <333

2012-08-31 @ 21:44:00
URL: http://poonnytjeejerna.blogg.se
Postat av: Sabina

Jätte fin film! Blir juh lite tårögd av bara att se denna =) Ni två är verkligen fina tillsammans.

2012-08-31 @ 22:01:27
URL: http://smebacksflikka.blogg.se
Postat av: Isabella Bergh

Jätte fin film! Vilken skillnad asså :D

2012-08-31 @ 22:20:01
URL: http://isabellabergh.blogg.se/
Postat av: Elin Palmér

ååh gud jag rös, jätte fint!!
ni passar som handen i handsken ;)<3

Svar: Tack elin <3
Patricia Björkman

2012-08-31 @ 22:54:19
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: