Resultat Baståsen

Dressyr: Hon var SUPER fin i dressyren! Lyssnade super bra och trampade på jätte fint. Mamma sa att alla som satt på läktaren tyckte att hon var hur fin som helst! :D Vi fick nästan bara 7or och 8or förutom en liten miss när man skulle vända rätt upp där det gick lite för fort haha så vändningen vart lite konstig så där fick vi två 6or men slutade på 70,9%

Hoppningen: Skyndade massor från dressyren och vi bestämde oss för att inte byta träns utan hoppade med mitt dressyr träns vilket inte var en sån bra ide. Hela banan runt var jätte svajig och hon va så pigg så jag hade lite svårt att bromsa. Och när hon väl lyssnade tillbaka då vart det lite för mycket så ibland vart det jätte korta galopp språng. Men hon hoppade iaf fram till sista hindret och där fick vi ett stopp. Jag är verkligen inte nöjd med den rundan haha.

Terrängen: Vet inte om hon kanske var lite trött här för hon kändes inte riktigt lika på som hon brukar. Vi fick ett stopp på hinder nr 2 för att vi kom in alldelles för när så det kan jag ta på mig själv. Efter det hoppade hon jätte bra men efter hinder nr 4 så vart hon jätte rädd för alla funktionärer som satt där så hon kasstade sig till vänster ner för en liten backe och jag fick svänga runt ett annat hinder för att kunna rida på hinder nr 5.... Men där efter hoppade hon super bra fram till fasanhuset. Hon bromsade runt hela svängen och var bara jätte töntig. Efter det så hoppade hon resten av banan super fint :)

Jag är väl hyfsat nöjd ändå, hon brukar alltid vara lite tittig när man tränar terräng första gången på året men efter det brukar hon hoppa super fint och iår har jag ju inte tränat nått alls med henne. Bara hoppat lite av våra hinder ute i skogen hemme vilket är lite små stockar. Men det var super kul ändå, älskar att tävla fälttävlan för det är verkligen hur kul som helst! Har ni aldrig testat så måste ni göra det!

 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Ja jag (Patricia) gör designer men det kostar en slant, läs mer HÄR!
- Inga elaka kommentarer!!! (vi har era IP-adresser!)


Postat av: Hilda

åå, vad roligt!! Jag ska troligen på min första fälttävlan nästa månad! :) Vilken klass red du? :)

Svar: Vi kul lycka till! :D Jag red en P70 :)
ZMURFS

2013-08-18 @ 14:09:52
URL: http://hildassvensson.blogg.se
Postat av: Lisa

Åh vad fin häst! Ni passar verkligen bra tillsammans! :)

Svar: tack! :D
ZMURFS

2013-08-18 @ 20:26:52
URL: http://lisalignell.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: